Deutsche Bahn w Polsce

Deutsche Bahn w Polsce

Deutsche Bahn w Polsce to przykład intensywnie rozwijającej się współpracy międzynarodowej w europejskim transporcie kolejowym. Niemiecki przewoźnik od lat obsługuje połączenia między Polską a Niemcami we współpracy z PKP Intercity, oferując podróże w wysokim standardzie i w konkurencyjnym czasie przejazdu. W ostatnich latach jego działalność w naszym kraju znacząco się rozszerzyła – zarówno pod względem liczby kursów, jak i planowanych inwestycji w przyszłość.

Berlin
Poznań
od PLN
SPRAWDŹ
Berlin
Warszawa
od PLN
SPRAWDŹ
Berlin
Wrocław
od PLN
SPRAWDŹ
Berlin
Gdynia
od PLN
SPRAWDŹ

Obecność i działania na rynku polskim

Pociągi Deutsche Bahn kursują na najpopularniejszych trasach łączących polskie i niemieckie miasta . Bezpośrednie połączenia realizowane są między Warszawą, Poznaniem, Wrocławiem, Krakowem, Katowicami, Gdynią i Berlinem, a także między Zgorzelcem a Dreznem. To właśnie trasa Berlin - Warszawa jest jedną z najczęściej wybieranych przez pasażerów. Każdego dnia kursuje na niej nawet siedem par pociągów, a przejazd między stolicami zajmuje niecałe 6 godzin. Na pokładzie podróżni mogą liczyć na wysoki standard – komfortowe fotele, klimatyzację, bezpłatne Wi-Fi, gniazdka elektryczne oraz dostęp do wagonu restauracyjnego.

Dużą popularnością cieszą się także połączenia Berlin - Poznań i Berlin - Wrocław, które umożliwiają szybkie dotarcie do zachodniej części kraju. Regularnie kursujące pociągi EuroCity oraz IC stanowią dogodną alternatywę dla podróży samochodem czy samolotem. Deutsche Bahn utrzymuje wysoki poziom punktualności i jakości obsługi, oferując możliwość rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem oraz zakup biletów online. Wspólna obsługa tras przez niemieckiego przewoźnika i PKP Intercity zapewnia spójność rozkładu jazdy oraz łatwość planowania podróży w systemach międzynarodowych. Dzięki temu połączenia z Berlina do polskich miast stały się jednymi z najlepiej ocenianych tras transgranicznych w Europie Środkowej.

Berlin dworzec

Plany rozwoju i nowe trasy

W 2025 roku oferta Deutsche Bahn i PKP Intercity zostanie znacząco rozszerzona. Zgodnie z zapowiedziami liczba bezpośrednich połączeń dalekobieżnych między Polską a Niemcami wzrośnie z 11 do 17 par pociągów dziennie, co oznacza wzrost o niemal 55% . To odpowiedź na rosnący popyt na podróże kolejowe – tylko PKP Intercity planuje przewieźć w 2025 roku ponad 80 milionów pasażerów, czyli o 65% więcej niż przed pandemią.

Trzonem rozwoju pozostanie korytarz Berlin - Warszawa, który zostanie wzmocniony o dodatkową, siódmą parę pociągów umożliwiającą kursy co dwie godziny przez cały dzień.

Nowością będzie również dzienna linia łącząca Lipsk z Wrocławiem, Krakowem i Przemyślem, kursująca dwa razy dziennie w obu kierunkach. Jeden z pociągów będzie kontynuował podróż do Przemyśla – kluczowego miasta przygranicznego i ważnego węzła logistycznego. Dzięki skoordynowanym przesiadkom w Lipsku czas podróży z Monachium, Norymbergii czy Frankfurtu do południowej Polski skróci się nawet o dwie godziny. Nowe połączenia w północnej Saksonii umożliwią także bezpośredni dojazd z Drezna i Chemnitz do południowych miast polskich, co dotychczas nie było możliwe.

Lipsk
Wrocław
od PLN
SPRAWDŹ
Lipsk
Kraków
od PLN
SPRAWDŹ

Nocne przejazdy znowu będą dostępne

W planach jest również rozwój nocnych pociągów EuroCity, które ponownie połączą Berlin z południową Polską. Jeden z nowych składów pojedzie z Berlina do Przemyśla przez Wrocław i Kraków, a drugi – z Berlina do Chełma przez Łódź i Warszawę. Obsługa pokładowa będzie leżeć po stronie PKP, natomiast trakcję i personel w Niemczech zapewni DB, co czyni te połączenia wspólnym przedsięwzięciem obu przewoźników. Dodatkowo nocna linia „Chopin” z Monachium do Warszawy zostanie rozbudowana o wagony jadące dalej – do Krakowa i Przemyśla.

pociąg nocny

Nowoczesne pociągi i dalsze inwestycje Deutsche Bahn

Deutsche Bahn zapowiada dalsze wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku, stawiając na nowoczesne technologie i rozwój połączeń międzynarodowych. W 2025 roku przewoźnik zakończył testy nowoczesnych składów ICE 3 neo, które osiągają prędkość do 320 km/h i zostały przystosowane do jazdy po polskich torach. W planach jest uruchomienie nowych połączeń na trasie Berlin - Warszawa, obsługiwanych właśnie tymi pociągami, co pozwoli znacząco skrócić czas podróży między stolicami.

Rozwój infrastruktury i taboru ma na celu zwiększenie konkurencyjności Deutsche Bahn wobec innych przewoźników oraz ułatwienie podróży między Polską a Niemcami. Dzięki inwestycjom w szybkie składy i modernizację tras kolejowych przewoźnik chce stworzyć alternatywę dla podróży lotniczych i samochodowych, oferując pasażerom większy komfort, stabilność cen i krótszy czas przejazdu.

Znaczenie współpracy Deutsche Bahn i PKP Intercity

Wspólne działania obu przewoźników przynoszą wymierne korzyści dla pasażerów. Połączenia są obsługiwane przez nowoczesne pociągi, które spełniają europejskie standardy jakości. Współpraca obejmuje nie tylko obsługę tras, ale też sprzedaż biletów i integrację rozkładów jazdy, dzięki czemu podróż z Polski do Niemiec można zaplanować i opłacić w całości w jednym miejscu, np. w serwisie EuroPodróże.

Platforma umożliwia zakup biletów DB w języku polskim, oferując dodatkowo płatności odroczone, powiadomienia o zbliżającym się odjeździe oraz obsługę telefoniczną przez infolinię. Dzięki temu podróżni z Polski mogą korzystać z pełnej oferty Deutsche Bahn w prosty, bezpieczny i przejrzysty sposób, bez konieczności odwiedzania niemieckich stron. Bilety DB są dostępne do zakupu już 120 dni przed kursem, co pozwala na elastyczne planowanie swoich podróży. W celu skorzystania ze zniżek istnieje możliwość skorzystania z karty BahnCard, która jest dostępna również dla osób z Polski.