2. PKP Intercity - sieć Wi-Fi

PKP Intercity - Wi-Fi

W pociągach coraz częściej pasażerowie mogą skorzystać z ogólnodostępnego internetu. Sieć Wi-Fi w Intercity jest dostępna bezpłatnie i nie wymaga logowania do konta ani aplikacji. Dzięki temu podczas podróży możesz swobodnie przeglądać media społecznościowe, sprawdzać pocztę, czy też załatwiać służbowe obowiązki – warto jednak pamiętać o bezpieczeństwie, gdyż jest to sieć publiczna.

Jak połączyć się z Wi-Fi w Intercity?

Aby dowiedzieć się, czy możesz skorzystać w Intercity z Wi-Fi podczas podróży, należy zerknąć na oznaczenia na drzwiach wagonów lub wejściach do przedziału – jeśli pociąg jest w nie wyposażony, w tych miejscach znajdziesz o tym stosowną informację.

Krok po kroku – jak się połączyć z Wi-Fi w Intercity

  • Na telefonie, tablecie lub laptopie włącz opcję Wi-Fi.
  • Na liście dostępnych sieci wybierz tę, którą udostępnia pociąg – w nazwie na pewno będzie słowo „Intercity”.
  • Po podłączeniu do sieci otwórz przeglądarkę. Automatycznie przekieruje cię do strony startowej.
  • Zaakceptuj regulamin korzystania z sieci.
  • Gotowe! Korzystaj i ciesz się z darmowej sieci Wi-Fi!

W pociągach Intercity Wi-Fi logowanie nie jest konieczne. Nie musisz też instalować żadnych dodatkowych aplikacji. System sam rozpoznaje, że nowy użytkownik przyłączył się do sieci i udostępnia mu ją w ramach podróży pociągiem.

Jeżeli strona z regulaminem nie pojawi się automatycznie, w przeglądarce należy wpisać dowolny adres – w tym momencie powinno nastąpić przekierowanie do akceptacji zasad.

Czy Wi-Fi w PKP Intercity jest bezpłatne?

W PKP Intercity Wi-Fi jest darmowe i korzystać może z niego każdy pasażer. Nie ma ograniczeń czasowych, w jakich możesz używać sieci, nie musisz też wpisywać numeru biletu.

Czy w całym taborze PKP Intercity jest Wi-Fi?

Czy w każdym składzie w Intercity jest Wi-Fi? Na tę chwilę nie, choć są w niego wyposażone: - pociągi kategorii EIC i IC, - wybrane składy TLK, - nowe i zmodernizowane wagony wyposażone w routery LTE.

Spółka PKP Intercity zakłada, że do 2030 roku cały tabor będzie mieć dostęp do Wi-Fi. (1)

kobieta patrząca w telefon

Jak działa Wi-Fi w Intercity?

PKP Intercity korzysta z technologii LTE i 5G – te łączą się automatycznie ze stacją bazową operatora, który ma najsilniejszy sygnał. To zapewnia ciągłość działania sieci niezależnie od warunków. Router w pociągu dalej rozdziela sygnał między wszystkich pasażerów przyłączonych do sieci.

Średnia prędkość łącza w pociągach pozwala na swobodne przeglądanie internetu, korzystanie z map, poczty, a nawet oglądania filmów. W przypadku, gdy jednocześnie z sieci Wi-Fi korzysta dużo osób, prędkość może nieco spaść. Dlatego w pociągach z dużą ilością wagonów możemy spodziewać się, że internet będzie działać nieco wolniej.

Kiedy Wi-Fi nie działa w Intercity?

Choć większość składów wyposażona jest w nowoczesne routery, pracujące w trybie agregacji kilku łącz sieci komórkowych, zdarzają się sytuacje, w których połączenie jest niedostępne. Wpływ na to może mieć:

  • słaby zasięg na trasie – takie problemy pojawiają się zwykle w tunelach czy na odcinkach leśnych, gdzie występuje duże zadrzewienie.
  • router – bywają sytuacje, w których połączenie jest blokowane przez router, który się zawiesił. W takim wypadku konieczne jest jego zresetowanie – prośbę o to należy zgłosić obsłudze pociągu.

Jeżeli pociąg jest wyposażony w sieć Wi-Fi, a mimo restartu routera, wciąż nie ma połączenia z internetem, fakt ten można zgłosić poprzez formularz online na stronie przewoźnika lub infolinię.

Podróżuj z PKP Intercity i bądź online

Powszechny dostęp do sieci Wi-Fi w Intercity jest jednym z elementów modernizacji usług i taboru spółki. Dzięki temu podróżni mogą swobodnie: - pracować zdalnie, - korzystać z serwisów streamingowych i mediów społecznościowych, - sprawdzić aktualny rozkład jazdy i połączenia przesiadkowe.

(1) https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/niezawodne-wi-fi-w-pociagach-pkp-intercity.html