Osoba z laptopem

Wi-Fi w pociągach Pendolino

Czy w Pendolino jest Wi-Fi? Tak, od 2019 roku każdy ze składów wyposażony jest w router, dzięki któremu podróżujący mogą korzystać podczas podróży z internetu. Bezpłatna sieć jest dostępna dla każdego i nie wymaga pobierania specjalnej aplikacji. Aby z niej skorzystać, potrzebujesz jedynie urządzenia z możliwością włączenia Wi-Fi.

Jak połączyć się z Wi-Fi w Pendolino?

Jeżeli chcesz skorzystać z sieci internetowej w pociągach Express InterCity Premium, skorzystaj z naszej instrukcji jak połączyć się z Wi-Fi w Pendolino:

  • Włącz Wi-Fi na urządzeniu, które chcesz podłączyć do internetu.

  • Wybierz z listy dostępną sieć.

  • Po połączeniu otwórz przeglądarkę, która przekieruje cię automatycznie na stronę powitalną.

  • Zaakceptuj regulamin korzystania z sieci Wi-Fi, a następnie kliknij przycisk „połącz” bądź „zaloguj”.

Istotne! Jeżeli przeglądarka nie przekieruje cię automatycznie na stronę z regulaminem, w pasku wpisz dowolny adres. Pamiętaj, że logowanie do Wi-Fi w Pendolino nie jest wymagane. Nie musisz podawać żadnych swoich danych ani numeru biletu.

Czy korzystanie z Wi-Fi w Pendolino jest bezpieczne?

Choć połączenie jest szyfrowane i chronione certyfikatem SSL, wciąż jest to sieć publiczna. Z tego powodu rekomendujemy:

  • nie korzystać z poufnych stron i aplikacji jak na przykład bankowość;

  • aby zapewnić sobie maksymalne bezpieczeństwo, skorzystać z VPN, czyli Wirtualnej Sieci Prywatnej, dzięki której wychodzące dane są szyfrowane.

Kraków
Warszawa
od PLN
SPRAWDŹ
Warszawa
Poznań
od PLN
SPRAWDŹ
Warszawa
Gdańsk
od PLN
SPRAWDŹ
Katowice
Warszawa
od PLN
SPRAWDŹ
Kobieta korzystająca z telefonu

Czy w Pendolino jest Wi-Fi dla każdego?

Tak, w Pendolino z Wi-Fi może korzystać każdy pasażer. Warunkiem jest jedynie zaakceptowanie regulaminu, który wyświetla się podczas podłączania do sieci.

Jak działa Wi-Fi w Pendolino?

Choć sieć Wi-Fi działa na nowoczesnych routerach, które automatycznie przełączają się między operatorami zapewniającymi najlepszy zasięg w danym terenie, prędkość połączenia uzależniona jest od pewnych czynników, którymi są:

  • liczba aktualnie korzystających użytkowników – im więcej pasażerów jednocześnie używa internetu, tym jego przepustowość jest mniejsza;

  • zasięg – Wi-Fi w pociągach działa poprzez sieć komórkową. Jeżeli zasięg jest słaby, zwłaszcza w terenach słabo zurbanizowanych, tunelach czy na gęsto zadrzewionych odcinkach, prędkość spada lub internet może nawet być chwilowo całkowicie niedostępny.

Jeżeli zatem podróżujesz Pendolino, Wi-Fi doskonale sprawdzi się do przeglądania stron, mediów społecznościowych, sprawdzenia rozkładu jazdy czy skrzynki e-mail, natomiast niekoniecznie będzie to dobre rozwiązanie do oglądania streamingów, gier online, filmów czy pobierania plików.

Telefon łączący się z wifi

Problemy z połączeniem – co zrobić?

Jeżeli sieć nie działa lub strona z regulaminem się nie wczytuje:

  • uruchom ponownie Wi-Fi;

  • sprawdź, czy nie masz dostępnej aktualizacji oprogramowania w swoim urządzeniu;

  • wyczyść pamięć podręczną przeglądarki.

Powyższe sposoby powinny zadziałać, lecz jeśli tak się nie stanie, wtedy najlepiej powiadomić o tym fakcie obsługę pociągu, która może zresetować router. Problemy z internetem możesz też zgłosić poprzez formularz kontaktowy na stronie przewoźnika.